TRT tarafsız değil ‘evet’çi

TRT ‘evet’çi oldu

Kamu yayın kuruluşu olarak tarafsız olması gereken TRT, anayasa değişikliği referandumundan evet çıkması için çalışmalara başladı. TRT 1 ve TRT Haber kanallarında sosyal medyadaki ‘evet’ videolarını yayınlayan kurum ‘hayır’cılara hiç değinmedi.

‘ Evet’çi TRT iş başında

Hükümete yakın medyanın bilinen isimleri Avni Özgürel, Nuh Albayrak, Sevda Türküsev, Ferhat Ünlü. Saadet Oruç, Kurtuluş Tayiz, Meryem Gayberi’nin yanı sıra, Cumhurbaşkanlığı başdanışmanlarından İlnur Çevik’in TRT Haber Radyo’da yapımcı veya sürekli konuk olarak görev yapması dikkat çekiyor. Söz konusu isimlerin programlarının birçoğunun canlı olarak yayımlanması gerekçesi ile denetimden geçmediği ifade ediliyor.

Ayrıca, 25 Ocak tarihinde hem TRT 1’de TRT Haber kanalının haber bültenlerinde sosyal medyada Rıdvan Dilmen, Murat Boz ve Arda Turan ile AKP’li siyasetçilerin başlattığı “Güçlü Türkiye için Evet” kampanyasına 2 dakikalık geniş bir haber olarak yer verildi. Ancak seçmeni “hayır” vermeye davet eden ve yine sosyal medya üzerinden başlatılan kampanyaya hiç yer verilmedi.
TRT son 10 yılda yapılan referandum ve seçim yayınları nedeniyle 69 yayın durdurma, 11 uyarı cezası aldı. TRT, 2010 anayasa değişikliği referandumunda da sadece “evet” kampanyasını haberleştirdiği için YSK tarafından uyarılmıştı. 24 Temmuz 2010’da YSK tarafından verilen kararda, “TRT’nin seçim döneminde yapılacak yayınlarda, anayasadaki objektiflik, eşitlik, serbestlik ve dürüstlük kavramlarını gözeterek daha dikkatli davranması ve yasalara uygun yayın yapılması gerektiği” ifadeleri kullanılmıştı.
cumhuriyet

Sitemizi Sosyal Medyada takip etmek istermisiniz?